czwartek, 26 kwietnia 2012

5. Kubuś Puchatek

Autor:
Kategoria: Literatura dziecięca, Literatura młodzieżowa
Storn: 136
Cytat: "Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu. Jeżeli słyszę bzykanie, to znaczy, że ktoś bzyka, a jedyny powód bzykania, jaki ja znam, to ten, że się jest pszczołą."

Kto z nas nigdy nie słyszał o Stumilowym Lesie lub o osiołku gubiącym ciągle swój ogon? Taka prawda każdy z nas, no może nie każdy acz większość została wychowana na Kubusiu Puchatku, i jedyną rzeczą jaką warto tu jest napisać to to że Kubuś Puchatek nie jest bajką tylko dla dzieci, dorośli także potrafią się świetnie bawić czytając coś takiego... Napisane jest to prostym językiem pełnym czasem słodkich udziwnień na przykład z ust prosiaczka padają w pewnym momencie słowa " kłapouchu ja go ... pękłem".

Przygody przeżywane przez Kubusia i jego przyjaciół a także i Krzysia... Niektóre przygody są opisywane Krzysiowi przez Kubusia i na odwrót, wszystkie jednak są bardzo ciekawe i inteligentnie napisane. Obdarzone ludzkimi cechami charakteru zwierzątka śmieszą i bawią z jednej strony naiwnością, z drugiej - filozoficznym podejściem do życia. 


Książka jest cudowna po prostu, zwierzątka są tak kochane że pomimo moich 15 lat je ubóstwiam... Ktoś powie "o matko 15 latka czyta Kubusia Puchatka? Czy ona się zatrzymała w rozwoju?!" Nie ale mnie to żaden wstyd, tak może tylko powiedzieć ktoś kto nie czytał właśnie tej książki, jest cudowna i wszystkim ją polecam.


Czasami momentami stawała się dla mnie nudna, bo przecież wiedziałam co będzie się działo dalej i w ogóle, ale co nie zmienia faktu że jest świetna. Trzeba także spojrzeć na to z perspektywy autora który pisał ją trochę dawno no a pomimo tego napisał tak wspaniałą książkę na której wychowywane są i zapewne jeszcze bardzo, ale to bardzo długo będą wychowywane pokolenia dzieci. Kubuś Puchatek nigdy się nie znudzi nawet dorosłym.


Istnieje także druga część Kubusia pt" Chatka Puchatka" i zapewne w niedługim czasie także ją przeczytam, bo wciąż mi mało historii misia o bardzo małym rozumku.


Świetna książka, zachęcam do przeczytania, nie tylko dla dzieci ale także i dla dorosłych i nastolatków, świetny nabytek który warto mieć w swojej kolekcji książek bo na pewno się przyda, polecam.


Ocena: 5/6

8 komentarzy:

  1. Twój blog jest naprawdę fajny, w wolnym czasie będę tu zaglądać. Jeśli chcesz, abym dodała ciebie do obserwowanych napisz mi to w komentarzu – na pewno to zrobię! : ) Zapraszam na swojego bloga http://najamajke.blogspot.com/. Opowiada on o Vanessie, która wraz ze swoją przyjaciółką jedzie na Jamajkę. Spotyka tam –jak myśli- chłopaka, z którym spędzi całe życie i razem z nim wyrusza w kolejną podróż. W Brazylii czyta sms’a, który dostał na komórkę od tajemniczego „nikt”. Okazuje się, że zdradzał on Vanesse nie tylko z „nikim”, ale także z jej przyjaciółką. Błąkając się po ulicach spotyka Neymara – piłkarza FC Santos, z którym się wiąże i leci do Hiszpanii na mecz z FC Barceloną, po którym Neymar upija się i przystawia się do jakiejś dziewczyny…. Co się stanie dalej? CZYTAJ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hejaa masz cudny bloog i pomysł na niego już biorę go do obserwowanych
      zaobserwujesz mój ???
      my-life-our-blog.blogspot.com

      Usuń
    2. Okej, jak się dostałaś na mój blog... to definitywnie nie jest mój post, a ja jedyna miałam do niego dostęp.

      Usuń
  2. super blog, ja też przymierzam się do pisania recenzji, ale najpierw muszę usiąść i opracować ;]

    OBSERWUJĘ I ZAPRASZAM DO MNIE *(^^,)*

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny blog :)
    wpadnij do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki fajne, blog fajny ;p
    Obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie rozumiem po co dajesz na twój blog tego tyou książki ? Przecierz to lektura pierwszaków z podstawówki .
    Pozdrawiam i zapraszam . ;*
    Obserwujemy ?
    Odpowiedz na moim blogu .

    OdpowiedzUsuń